whatsapp-call whatsapp-call facebook-call linkedin
X

ליצירת קשר עם צוות משרדנו

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    מדיניות הפרטיות

    מתי פותחים חברה?

    מתי פותחים חברה?

    מתי פותחים חברה? שאלה זו נשאלת על ידי עצמאים רבים אשר בודקים את היתרונות (והחסרונות) בהעברת הפעילות העסקית שלהם (אשר מנוהלת כעסק עצמאי) לחברה בבעלותם. במקרים רבים המניע לבדיקה הוא הרצון להנות מהטבות מס וביטוח לאומי שונות.

    על אף שלכאורה קו פרשת המים בשאלה זו צריך להיות ברור, התשובה לגבי מתי פותחים חברה משתנה ממקרה למקרה ובהתאם לנסיבות העסקיות והאישיות של בעל העסק.

    שיקולים במעבר מעצמאי לחברה

    להלן אציג מספר שיקולים שכדאי להתייחס אליהם כאשר מתחבטים בשאלת המעבר מעסק עצמאי לחברה:

    • אישיות משפטית נפרדת – חשוב לזכור שחברה הנה אישיות משפטית נפרדת ומעצם כך היא מגנה משפטית על הבעלים, עניין אשר כשלעצמו מהווה יתרון משמעותי ואף "הכרח" במקרים שונים בהם רמת הסיכון המשפטי של העסק יכולה להיות גבוהה.
    • גיוס כסף והכנסת שותפים – כעצמאי האפשרות לגייס כסף לפיתוח העסק מוגבלת מאד ואילו כחברה האפשרויות לגיסי כסף ולהכניס שותפים ו/או משקיעים פשוטה הרבה יותר. כאשר במקרים מסוימים ניתן לעשות זאת אף ללא אירוע מס.
    • מכירת העסק – מכירה (חלקית או מלאה) של העסק קלה הרבה יותר כאשר העסק מנוהל באמצעות חברה. כך ניתן למכור את הפעילות או לחילופין למכור את הבעלות בחברה.
    • שיטת מיסוי – אופן המיסוי של חברה ובעליה שונה ממיסוי של עסק עצמאי בכך שהוא בנוי משני שלבי מיסוי: 1) מס חברות – בגין הכנסותיה החייבות במס של החברה; 2) מס על הדיבידנד במועד חלוקת דיבידנד לבעלים. כמו כן, במקרים רבים הבעלים מושך משכורת מהחברה כפי שהוא מוצא לנכון ובכך למעשה מנצל באופן מיטבי את הטבת המס שגלומה בהתנהלות באמצעות חברה.
    • ביטוח לאומי – חברה אינה חייבת בתשלום ביטוח לאומי ועל כן זה אחד היתרונות הגדולים בהעברת העסק לחברה. עם זאת במשיכת משכורת על ידי הבעלים משלמים ביטוח לאומי.
    • הוצאות – הקמת חברה, הנהלת החשבונות כפולה, דוחות שנתיים, ניהול חשבון בנק נוסף, וכו', כל אלו עולים יותר כסף כאשר מדובר על חברה לעומת עסק עצמאי באותו סדר גודל של פעילות.

    אז מתי פותחים חברה?

    מבחינת נקודת האיזון הכספית (תשלום מס), כלל האצבע (הבסיסי ומבלי להיכנס לחישובים מורכבים וחריגים) קובע כי כדאי לשקול פתיחת חברה לאחר ששיעור המס השולי במס הכנסה + שיעור דמי ביטוח לאומי עולה על מס חברות + מס על הדיבידנד. עם זאת לעיתים השיקולים שאינם מיסויים/כספיים מקבלים משקל רב יותר במכלול השיקולים בהתאם לנסיבות ולתוכנית העסקית. ישנם מקרים שכדאי להתחיל את הפעילות העסקית כחברה כבר בהקמת העסק ולוותר על השימוש בעוסק מורשה, הכל בהתאם לנסיבות.

    לייעוץ ראשוני טלפוני ופרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד ניצן מסד בטלפון 052-544-0147

    ***מאמר זה מוגן בהתאם לדיני הקניין הרוחני וזכויות יוצרים. המאמר מובא כשירות לציבור ואין לראות בו תחליף לייעוץ משפטי פרטני***

    post-thumbnail

    ליצירת קשר עם צוות משרדנו

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מדיניות הפרטיות

      שירותים נוספים

      דילוג לתוכן